Trainingsschema

Voor meer informatie over het trainingsschema, zie de ledenpagina (Documenten > training).

Heb je geen inloggegevens voor de ledenpagina stuur dan een emailbericht aan: website@avfivelstreek.nl

Aan alle leden van de loopgroepen / looptrainers,

Zoals iedereen gisteren heeft kunnen horen zijn met ingang van vanavond voor een periode van 2 weken de corona maatregelen aangescherpt.

We hebben de impact hiervan bekeken op het al rondgestuurde schema voor de maand november en dit ook getoetst aan de voorschriften zoals aangegeven op de site van de rijksoverheid, NOC/NSF en de atletiekunie. Tevens is er via de app groep overleg geweest met de trainers.

De baantrainingen zijn tot dusver goed verlopen en er is vaak al individueel of in 2-tallen gelopen en volgens de nieuwe maatregelen mag dit nog steeds en we hebben besloten de baantrainingen door te laten gaan zoals aangegeven waarbij het programma alleen of maximaal in 2-tallen met voldoende onderlinge afstand moet worden gelopen. Door de volledige breedte van de baan te gebruiken is het ook met inhalen mogelijk om voldoende onderlinge afstand te houden.

Volgens het nieuwe protocol mogen kantines nog steeds niet open maar we gaan ervan uit dat het geen bezwaar is om je jas hier neer te leggen en indien nodig gebruik te maken van het toilet.

Voor de andere trainingen was aangegeven dat dit goed in groepjes van maximaal 4 personen gedaan zou kunnen worden en dit onderling af te stemmen in de app groepen die er zijn of per mail.

De maximale groepsgrootte voor deze trainingen is maximaal 2; en je zult dus alleen moeten gaan trainen of in 2-tallen. Deze aanvullende maatregelen gaan vandaag in voor een periode van 2 weken en zoals het nu lijkt gaat daarna weer de groepsgrootte van maximaal 4 gelden.

Indien je met meerdere 2-tallen van 1 locatie wilt vertrekken zorg er dan ook voor dat je bij het vertrekpunt ook duidelijk 2-tallen kunt onderscheiden en houdt voldoende afstand. Wees ook zorgvuldig met het delen van foto's op sociale media zoals Facebook, strava e.d. Tijdens de persconferentie is ook aangegeven dat er strenger gehandhaafd zal gaan worden op naleving van de verscherpte maatregelen.

Ondanks alle beperkingen veel succes en loopplezier toegewenst met de trainingen.

Met sportieve groet,

AV FIVELSTREEK

Bestuur en trainers

 

Groep 1/2

Groep 3/4

Groep 5/6

week 45

Dinsdag

3-nov.

Vaartspel in kleine groepjes van 4 en wisselend invulling van de training laten bepalen (bv 4 x 15 min wisselen van "trainer")

Heuveltraining (duur) extensief (bv Dok / Eemshotel / Zwet / brug N33)

Baan 6 x 600 m. extensief
(400 m rust)
Trainer:Ida

 

 

(evt. startlocatie De Ringen)

(evt startlocatie Eemshotel)

Alternatief: rustige duurloop met 6 x 5 minuten tempo(5 minherstel)
(evt startlocatie baan)

Donderdag

5-nov.

Baan: 6x 800m intensief
(herstel 600m)
Trainer:Jan

3 x 15 min climaxloop (5- 5 - 5 min (per 5 min hoger tempo) tussendoor geen herstel

In woonwijk ronde kiezen van ca. 400-600 m en hier 8 x ronde tempo / ronde herstel

 

 

Alternatief: duurloop met 6 x 5 minuten tempo(5 minherstel)
(evt startlocatie baan)

(evt startlocatie De Ringen)

(evt startlocatie Ziekenhuis)

week 46

Dinsdag

10-nov.

Heuveltraining duur - dok 45 min. - in/uitlopen 15 min

Baan 600 - 800 - 1000 - 800 - 600 extensief (rust 400m)
Trainer: Dorian

3 x 15 min climaxloop (5- 5 - 5 min (per 5 min hoger tempo) tussendoor geen herstel

 

 

(evt. startlocatie De Ringen)

Aternatief pyramideloop 5 - 7 - 9 - 7 - 5 min (herstel 5 min)
(evt. startlocatie baan)

(evt startlocatie Ziekenhuis)

Donderdag

12-nov.

Baan: 3 x (400 - 600 - 800) extensief (herstel 400m)
Trainer:Femke

Duurloop 60 min. met tempowisselingen

Biesum (4 x 1000 m - 1 ronde) - elke 11 minuten starten

 

 

Alternatief: Tempoloopjes 3 x (3 - 4- 5 min) -(5 minherstel)
(evt startlocatie baan)

(evt startlocatie De Ringen)

(evt. startlocatie parkeerplaats Europaweg bij Garage Doornbos)

week 47

Dinsdag

17-nov.

3 x 18 min climaxloop 6 - 6 - 6 min (per 6 min hoger tempo) en tussendoor geen herstel

Biesum (5 x 1000 m - 1 ronde) - elke 9 minuten starten

Baan: 2 x (600-800-1000) extensief - herstel 400 m
Trainer:Pascal

 

 

(evt. startlocatie De Ringen)

(evt. startlocatie parkeerplaats Europaweg bij Garage Doornbos)

Alternatief: Tempoloopjes 2 x (3 - 4- 5 min) -(5 minherstel)
(evt startlocatie baan)

Donderdag

19-nov.

Baan 10 x 600 extensief
(herstel 400m)
Trainer:Mark

In woonwijk ronde kiezen van ca. 400-600 m en hier 8 x ronde tempo / ronde herstel

Rustige duurloop met heuvelaccenten (eemshotel / dok / Zwet ….)

 

 

Duurloop met tempowisselingen 5x (6 min snel / 4 min langzaam)
(evt. startlocatie baan)

(evt startlocatie De Ringen)

(evt startlocatie Ziekenhuis)

week 48

Dinsdag

24-nov.

Biesum (6 x 1000 m - 1 ronde) - elke 8 minuten starten

Baan 5 x 800m intensief
(herstel 800 m)
Trainer:Mariska

3 x 15 min climaxloop (5- 5 - 5 min (per 5 min hoger tempo) tussendoor geen herstel

 

 

(evt. startlocatie parkeerplaats Europaweg bij Garage Doornbos)

Duurloop met tempowisselingen 4x (6 min snel / 4 min langzaam)
(evt. startlocatie baan)

(evt startlocatie De Ringen)

Donderdag

26-nov.

Baan 12 x 400m intensief
(herstel 400m)
Trainer:Tjakko

Vaartspel in kleine groepjes van 4 en wisselend invulling van de training laten bepalen (bv 4 x 15 min wisselen van "trainer")

Vaartspel in kleine groepjes van 4 en wisselend invulling van de training laten bepalen (bv 4 x 15 min wisselen van "trainer")

 

 

In woonwijk ronde kiezen van ca. 400-500 m en hier 10-12 x ronde tempo / ronde herstel
(evt. startlocatie baan)

(evt startlocatie De Ringen)

(evt startlocatie Ziekenhuis)